Головна Форуми Форуми курсів Електронні (цифрові) освітні ресурси 1.2.1 Відповідальна та безпечна поведінка в цифровому просторі

1.2.1 Відповідальна та безпечна поведінка в цифровому просторі

Перегляд 15 повідомлень - з 1 по 15 (всього 83)
  • Автор
    Записи
  • #1640

    Куратор
    Хранитель

    Шановні слухачі!

    Пропонуємо вам, на вибір, виконати 1-2 завдання з переліку.
    Посилання на результат вашої роботи розмістить у форумі

      1. Складіть чек-лист алгоритму захисту персональних даних учнів вашого класу.
      2. Складіть ментальну карту на тему «Безпека дітей в Інтернеті».
    #3649
    #5549

    Безпека дітей в Інтернеті

    Загрози

    Кібербулінг
    Секстинг
    Кібергрумінг
    Зловживання контентом
    Незаконне використання особистих даних
    Заходи захисту

    Для дітей
    Навчання основ безпечної поведінки в Інтернеті
    Розвиток критичного мислення
    Розуміння потенційних загроз
    Довіра дорослим
    Для батьків
    Контроль за використанням Інтернету дитиною
    Розмова з дитиною про безпечну поведінку в Інтернеті
    Встановлення правил використання Інтернету
    Використання програм для батьківського контролю
    Для держави
    Просвітницька робота з дітьми та батьками
    Розробка законодавчих норм, які захищають дітей в Інтернеті
    Моніторинг Інтернету на предмет виявлення загроз дітям
    Основні правила безпечної поведінки в Інтернеті для дітей

    Не розголошуйте особисту інформацію незнайомцям.
    Не надсилайте особисті фотографії або відео незнайомцям.
    Не зустрічайтеся з незнайомцями, з якими познайомилися в Інтернеті.
    Не натискайте на посилання, які надсилають незнайомці.
    Не відкривайте вкладення в електронних листах, які надсилають незнайомці.
    Якщо ви відчуваєте себе некомфортно або небезпечно, повідомте про це дорослому, якому ви довіряєте.
    Ці правила допоможуть дітям захиститися від багатьох загроз в Інтернеті.

    #5561
    #5679
    #5786
    #5881

    uthitel@gmail.com
    Учасник

    Безпека дітей в Інтернеті – це критично важлива тема, існуючи в сучасному цифровому світі. Ось кілька ключових аспектів, які важливо враховувати:

    Батьківський контроль:
    Встановлення батьківського контролю на пристроях та програмах, що використовуються дітьми, дозволяє батькам контролювати доступ до вмісту та встановлювати обмеження відповідно до віку.

    Освіта та усвідомленість:
    Навчання дітей основам безпеки в Інтернеті є ключовим елементом. Їм слід розуміти ризики онлайн, такі як небезпечні сайти, шахрайства та особиста інформація.

    Захист особистої інформації:
    Дітям слід усвідомлювати важливість не розголошувати особисту інформацію в Інтернеті. Вони повинні розуміти, що деякі дані можуть бути конфіденційними та необхідно захищати їх.

    Просвіта про кіберзагрози:
    Пояснювати дітям про потенційні кіберзагрози, такі як віруси, шкідливі програми та соціальний інженеринг, є важливою частиною їхньої кібербезпеки.

    Контроль часу в Інтернеті:
    Встановлення обмежень на час, який діти проводять в Інтернеті, сприяє збереженню балансу між цифровим та реальним життям.

    Безпечні платформи та додатки:
    Вибір безпечних онлайн-платформ та додатків для дітей, які враховують їхній вік та безпеку, також є важливою складовою кібербезпеки.

    Безпека в Інтернеті – це спільна відповідальність батьків, вчителів та самих дітей. Інформованість та усвідомленість грають важливу роль у створенні безпечного онлайн-середовища для молодших користувачів.

    #6203

    Завдяки Wі-Fi можна отримати безкоштовний доступ до інтернету в громадських місцях та навіть від сусідів. Але загальнодоступні Wi-Fi мережі є небезпечними.

    Як безпечно користуватися загальнодоступними мережами Wi-Fi?

    1.Не передавайте свою особисту інформацію через загальнодоступні Wi-Fi мережі.
    2. Працюючи в них, не вводьте паролі та логіни.
    3.Використовуйте та оновлюйте антивірусні програми і брандмауер. Це дозволить захиститися від вірусів.
    4.При використанні Wi-Fi слід відключити функцію «Загальний доступ до файлів і принтерів». Ця функція вимкнена за замовчуванням, однак деякі користувачі все одно активують її.
    5.Не використовуйте публічні мережі Wі-Fі для передачі особистих даних.
    6.Використовуйте тільки захищене з’єднання через HTTPS, а не HTTP.
    У мобільному телефоні слід вимкнути функцію «Підключення до Wi-Fi автоматично».
    7.Не допускайте підключення пристрою до мереж Wi-Fi без вашої згоди.

    #6204

    1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.
    2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.
    3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.
    4. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.
    5. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв’яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.
    6. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.
    7. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.
    8. Не давати нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям.
    9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.
    10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.

    #6446

    Управління доступом до даних:

    Перевірте, хто має доступ до персональних даних учнів.
    Визначте, які саме дані доступні різним користувачам (вчителям, адміністраторам, тощо).
    Обмежте доступ до конфіденційних даних лише тим особам, яким це необхідно для виконання їх обов’язків.
    Безпека даних:

    Забезпечте захист даних за допомогою паролів, шифрування та інших технічних засобів.
    Встановіть антивірусне програмне забезпечення та програми захисту від злому для запобігання несанкціонованому доступу до даних.
    Навчання і освіта:

    Надайте учням та співробітникам навчання щодо правил та процедур безпеки даних.
    Поясніть їм важливість конфіденційності та відповідальності за обробку особистих даних.
    Моніторинг та виявлення порушень:

    Проводьте регулярний моніторинг доступу до даних та дій користувачів для виявлення несправностей та потенційних порушень.
    Встановіть процедури для повідомлення про будь-які порушення безпеки даних та швидкого реагування на них.
    Аудит та оновлення політик:

    Проводьте періодичний аудит системи захисту даних для перевірки ефективності заходів безпеки.
    Оновлюйте політики та процедури безпеки даних відповідно до змін у законодавстві та технологіях.
    Забезпечення конфіденційності:

    Зберігайте персональні дані учнів в безпечному та конфіденційному середовищі.
    Не передавайте особисті дані учнів третім особам без їхньої згоди або згоди їхніх батьків, якщо вони неповнолітні.
    Реагування на запити на доступ до даних:

    Поважайте права на доступ до власних даних учнів та їх батьків.
    Забезпечте можливість учням та їх батькам переглядати, виправляти або видаляти свої особисті дані, якщо це необхідно.
    Цей чек-лист може допомогти забезпечити ефективний захист персональних даних учнів вашого класу та дотримання вимог щодо конфіденційності і безпеки.

    #6583

    Контроль за використанням Інтернету дитиною
    Розмова з дитиною про безпечну поведінку в Інтернеті
    Надайте учням та співробітникам навчання щодо правил та процедур безпеки даних.
    Не дозволяти пересилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.
    Розуміння потенційних загроз в Інтернеті
    Проводити розмови з дітьми про небезпеку
    Батьківський контроль

    #6656

    Пам’ятка

    Основні правила безпечної роботи в інтернеті, про які варто сказати дітям

    Не давайте нікому своїх паролів.
    Не надавайте особистої інформації поштою чи в чатах без гострої на те потреби.
    Не реагуйте на непристойні та грубі коментарі, адресовані вам.
    Повідомляйте про ситуації в інтернеті, які вас непокоять (погрози, файли певного місту, пропозиції).
    Відмовляйтесь від зустрічей з випадковими людьми, з якими познайомились в онлайні.
    Не діліться своїми фото з незнайомцями.
    Не повідомляйте інформацію про кредитки батьків (номер картки, термін дії та таємний код).
    Не викладайте фото квитків, на яких видно штрих-код чи QR-код.
    Не скачуйте та не встановлюйте невідомі програми за посиланнями, навіть якщо їх надали друзі.
    Встановлюючи перевірені програми, контролюйте, щоб на ПК не додались небажані програми.
    Не переглядайте інформацію за невідомими посиланнями (друзі, які ними діляться можуть не підозрювати про загрозу).
    Не відкривайте листи-спам, вони можуть містити віруси.

    #6729

    <p>Сучасні діти проводять дуже багато часу в інтернеті: тут вони можуть отримати те, чого їм не вистачає в певний момент у реальному житті — розваги, спілкування із друзями, навчання та багато іншого. Але надлишковий час за онлайн-іграми або переглядом певного виду онлайн-контенту можуть негативно впливати на психіку дитини. Також надмірний час в інтернеті може викликати конфлікти із рідними.</p>
    <p>Саме тому так важливо говорити із дітьми про критичне сприйняття інформації, спостерігати за емоційним станом та в разі потреби вчасно звертатися до спеціалістів. Важливо формувати у дітей навички відновлення, а також уміння відстежувати небезпечні дії із боку однолітків та вміти вчасно про це повідомляти дорослим, аби вберегти дитину від небезпек.</p>
    <p> </p>

    #6732

    Ознайомлення з ненормативною лексикою, інформацією суїцидального характеру, расистського, ненависницького чи сектантського змісту.
    Загроза отримання недостовірної чи неправдивої інформації.
    Формування залежності (ігрової, комп’ютерної, інтернет).
    Спілкування з небезпечними людьми (збоченці, шахраї, грифери).
    Залучення до виконання протиправних дій (хакерство, порушення прав та свобод інших).

    #6839

    Цифрове середовище, зокрема мережа Інтернет, сьогодні є не лише важливим джерелом інформації, але і способом комунікації, який нівелює перепони для спілкування. Діти проводять все більше часу в Інтернеті.
    Одними з розваг серед підлітків в соціальних мережах, що, зокрема за умови відсутності компетентностей безпечної поведінки в цифровому просторі, можуть призвести до непоправної шкоди здоров’ю та життю дитини, стали Інтернет-челенджі та «групи смерті».
    Вірусний характер поширення цих челенджів дозволяє їм швидко розповсюджуватись та продовжувати існувати, незважаючи на смертельну небезпеку.

Перегляд 15 повідомлень - з 1 по 15 (всього 83)
  • Вибачте , ви повинні увійти в систему , щоб відповісти в темі .
>
Перейти до вмісту