-
АвторЗаписи
-
09.05.2023 о 21:39 #1659
КураторХранительШановні слухачі!
Пропонуємо описати практику диференційованого навчання (зі свого досвіду).
Які зміни відбудуться:
- на рівні змісту;
- на рівні процесу;
- на рівні результату (продукту) навчання однієї дитини?
Посилання на результат роботи розмістить у форумі до уроку
21.07.2023 о 14:26 #2159
ТАНАЩУК ВІКТОРІЯ АНАТОЛІЇВНАУчасникДиференційоване навчання з особистого досвіду спрямовувалось на те, щоби якомога більше учнів опанували навчальні програми. Тобто воно, з одного боку, спирається на державні вимоги, а з іншого – на зацікавлення та здібності учнів. Потреби учнів – у центрі уваги диференційованого навчання. Коли постає вибір між стандартними вимогами та учнями, діти – у пріоритеті. Це спонукає вчителів змінювати практику проведення уроків та відмовитися від зосередженості на змісті. Натомість будувати викладання навколо результатів навчання конкретної дитини, її знань, умінь і навичок. Власне, це називається особистісно орієнтованим підходом.
Навчання (як процес) стосується набору методів і прийомів, інструментарію та засобів, що вчителі використовують на уроках.17.09.2023 о 22:23 #2589Перевірка домашнього завдання. Розпочати цей етап доцільно з фронтальної перевірки наявності домашнього завдання в усіх учнів з метою вилучення тих, що його не виконали, і утворення з них четвертої тимчасової типологічної групи за ситуативно-обумовленим чинником «ставлення до навчання». Як правило, ті учні, що не виконали письмове домашнє завдання, не вивчили і його теоретичну частину. Якщо не організувати виконання цими учнями хоч частини домашнього завдання найнижчого рівня і повторення навчального матеріалу підручника за опосередкованою або безпосередньою допомогою вчителя, поки йде опитування або перевірка якості виконання домашнього завдання учнями інших типологічних груп, вони, у кращому випадку, залишатимуться пасивними спостерігачами до кінця уроку. Принцип організації диференційованої перевірки трьох інших типологічних груп (3-я група – високий рівень вищезазначених показників, 2-а група – середній, 1-а група – низький) – почергове «відключення» груп від самостійної роботи з підручником, яка має на меті той чи інший спосіб повторення теоретичної частини домашнього завдання.
28.09.2023 о 21:10 #3697
Лошак Наталія ОлександрівнаУчасникДиференційоване навчання – це технологія навчання, яка ставить собі за мету створення оптимальних умов для виявлення задатків, розвитку інтересів і здібностей учнів. В моєму випадку організація даного підходу до навчання полягає в розподілі учнів на дві групи: які засвоїли і не засвоїли матеріал, застосувавши для цього таку форму контролю, як складання підсумкового нормативу. Тому подальша форма роботи з обома групами буде відрізнятися. Засвоїли матеріал отримають додатковий для поглиблення і розширення вже наявних знань, а не засвоїли – завдання щодо коригування вивченого.
02.01.2024 о 15:31 #4990
Іванов Владислав ЛеонідовичУчасникДиференціація навчання – це педагогічна технологія, яка спрямована на забезпечення успішного навчання всіх учнів, незалежно від їхніх індивідуальних особливостей. Диференціація передбачає варіювання навчального процесу відповідно до потреб і можливостей учнів.
Принципи диференціації навчання
Основними принципами диференціації навчання є:
Принцип урахування індивідуальних особливостей учнів. Цей принцип передбачає врахування таких індивідуальних особливостей учнів, як:
когнітивний розвиток (рівень інтелекту, швидкість засвоєння знань);
мотиваційна сфера (навчання заради знань, навчання заради успіху, навчання заради спілкування);
особистісні особливості (тип темпераменту, стиль пізнання, соціальна зрілість);
емоційний стан (емоційний стан, рівень стресу).
Принцип цілеспрямованості. Диференціація навчання повинна бути спрямована на досягнення конкретних освітніх цілей.
Принцип системності. Диференціація навчання повинна здійснюватися в усіх сферах навчальної діяльності: на етапі планування, організації, проведення та контролю за результатами навчання.
Принцип ефективності. Диференціація навчання повинна бути ефективною, тобто вона повинна сприяти успішному навчанню всіх учнів.
Методи диференціації навчанняІснує багато різних методів диференціації навчання. До основних методів диференціації навчання можна віднести:
Диференціація змісту навчання. Цей метод передбачає використання різних навчальних матеріалів для різних груп учнів. Наприклад, для учнів з високим рівнем підготовки можна використовувати більш складні завдання, а для учнів з низьким рівнем підготовки можна використовувати більш прості завдання.
Диференціація темпу навчання. Цей метод передбачає надання учням можливості навчатися в своєму власному темпі. Наприклад, для учнів, які швидко засвоюють матеріал, можна пропонувати додаткові завдання, а для учнів, які повільно засвоюють матеріал, можна надавати додатковий час для виконання завдань.
Диференціація форм організації навчання. Цей метод передбачає використання різних форм організації навчання для різних груп учнів. Наприклад, для учнів, які люблять працювати самостійно, можна пропонувати індивідуальну роботу, а для учнів, які люблять працювати в групах, можна пропонувати групову роботу.
Диференціація методів навчання. Цей метод передбачає використання різних методів навчання для різних груп учнів. Наприклад, для учнів, які краще засвоюють матеріал на слух, можна пропонувати лекції, а для учнів, які краще засвоюють матеріал наочно, можна пропонувати демонстрації, практичні роботи.
ВисновокДиференціація навчання є важливим педагогічним принципом, який дозволяє забезпечити успішне навчання всіх учнів. Диференціація навчання може здійснюватися за допомогою різних методів, які повинні бути спрямовані на досягнення конкретних освітніх цілей.
31.01.2024 о 15:39 #5970
Волошенко Олена МиколаївнаУчасникДиференціація навчання є важливим педагогічним принципом
06.02.2024 о 16:03 #6215
Дейнека Валентина МиколаївнаУчасник<p>Основними принципами диференціації навчання є:</p>
<p>Принцип урахування індивідуальних особливостей учнів. Цей принцип передбачає врахування таких індивідуальних особливостей учнів, як:</p>
<p>когнітивний розвиток (рівень інтелекту, швидкість засвоєння знань);<br />
мотиваційна сфера (навчання заради знань, навчання заради успіху, навчання заради спілкування);<br />
особистісні особливості (тип темпераменту, стиль пізнання, соціальна зрілість);<br />
емоційний стан (емоційний стан, рівень стресу).</p>06.02.2024 о 16:04 #6216
Дейнека Валентина МиколаївнаУчасникДиференційоване навчання – це технологія навчання, яка ставить собі за мету створення оптимальних умов для виявлення задатків, розвитку інтересів і здібностей учнів. В моєму випадку організація даного підходу до навчання полягає в розподілі учнів на дві групи: які засвоїли і не засвоїли матеріал, застосувавши для цього таку форму контролю, як складання підсумкового нормативу. Тому подальша форма роботи з обома групами буде відрізнятися. Засвоїли матеріал отримають додатковий для поглиблення і розширення вже наявних знань, а не засвоїли – завдання щодо коригування вивченого.
06.02.2024 о 16:04 #6217
Гриценко Юлія МихайлівнаУчасникДиференційоване навчання з особистого досвіду спрямовувалось на те, щоби якомога більше учнів опанували навчальні програми. Тобто воно, з одного боку, спирається на державні вимоги, а з іншого – на зацікавлення та здібності учнів. Потреби учнів – у центрі уваги диференційованого навчання. Коли постає вибір між стандартними вимогами та учнями, діти – у пріоритеті. Це спонукає вчителів змінювати практику проведення уроків та відмовитися від зосередженості на змісті. Натомість будувати викладання навколо результатів навчання конкретної дитини, її знань, умінь і навичок. Власне, це називається особистісно орієнтованим підходом.
Навчання (як процес) стосується набору методів і прийомів, інструментарію та засобів, що вчителі використовують на уроках.08.02.2024 о 13:58 #6438
Олійник АлінаУчасник<p>Практика диференційованого навчання полягає в адаптації змісту, процесу та результату навчання для врахування індивідуальних потреб, інтересів та здібностей кожного учня. Ось які зміни можуть відбутися на кожному рівні:</p>
<p>На рівні змісту:</p>
<p>Зміст навчального матеріалу може бути адаптований залежно від потреб і рівня знань кожного учня. Наприклад, для учнів з різними рівнями вмінь можуть бути запропоновані різні рівні складності завдань або різні теми для вивчення.<br />
Можуть використовуватися різні джерела і матеріали, такі як текстові матеріали, відео, аудіозаписи, інтерактивні вправи тощо, щоб відповідати різним стилям навчання.<br />
На рівні процесу:</p>
<p>Учні можуть мати різні швидкості вивчення та рівні зосередженості. Вчителі можуть пропонувати різні темпи та методи навчання для відповіді на ці різниці.<br />
Заняття можуть бути організовані таким чином, щоб учні могли працювати індивідуально, у парах або в невеликих групах, залежно від їхніх потреб та завдань.<br />
На рівні результату (продукту) навчання однієї дитини:</p>
<p>Учні можуть досягати різних результатів навчання залежно від їхніх індивідуальних здібностей та зусиль.<br />
Варіюватимуться рівні досягнень учнів у конкретних аспектах мови (наприклад, граматика, лексика, навички аудіювання, говоріння тощо) відповідно до їхньої уваги, практики та іншіх факторів.<br />
Ці зміни сприяють індивідуалізації навчання та дозволяють кожному учневі розвиватися відповідно до його унікальних потреб та здібностей.</p>
<p>Практика диференційованого навчання полягає в адаптації змісту, процесу та результату навчання для врахування індивідуальних потреб, інтересів та здібностей кожного учня. Ось які зміни можуть відбутися на кожному рівні:</p>
<p>На рівні змісту:</p>
<p>Зміст навчального матеріалу може бути адаптований залежно від потреб і рівня знань кожного учня. Наприклад, для учнів з різними рівнями вмінь можуть бути запропоновані різні рівні складності завдань або різні теми для вивчення.<br />
Можуть використовуватися різні джерела і матеріали, такі як текстові матеріали, відео, аудіозаписи, інтерактивні вправи тощо, щоб відповідати різним стилям навчання.<br />
На рівні процесу:</p>
<p>Учні можуть мати різні швидкості вивчення та рівні зосередженості. Вчителі можуть пропонувати різні темпи та методи навчання для відповіді на ці різниці.<br />
Заняття можуть бути організовані таким чином, щоб учні могли працювати індивідуально, у парах або в невеликих групах, залежно від їхніх потреб та завдань.<br />
На рівні результату (продукту) навчання однієї дитини:</p>
<p>Учні можуть досягати різних результатів навчання залежно від їхніх індивідуальних здібностей та зусиль.<br />
Варіюватимуться рівні досягнень учнів у конкретних аспектах мови (наприклад, граматика, лексика, навички аудіювання, говоріння тощо) відповідно до їхньої уваги, практики та іншіх факторів.<br />
Ці зміни сприяють індивідуалізації навчання та дозволяють кожному учневі розвиватися відповідно до його унікальних потреб та здібностей.</p>08.02.2024 о 14:01 #6439
Олійник АлінаУчасник<p>Практика диференційованого навчання полягає в адаптації змісту, процесу та результату навчання для врахування індивідуальних потреб, інтересів та здібностей кожного учня. Ось які зміни можуть відбутися на кожному рівні:</p>
<p>На рівні змісту:<br />
Зміст навчального матеріалу може бути адаптований залежно від потреб і рівня знань кожного учня. Наприклад, для учнів з різними рівнями вмінь можуть бути запропоновані різні рівні складності завдань або різні теми для вивчення.<br />
Можуть використовуватися різні джерела і матеріали, такі як текстові матеріали, відео, аудіозаписи, інтерактивні вправи тощо, щоб відповідати різним стилям навчання.<br />
На рівні процесу:<br />
Учні можуть мати різні швидкості вивчення та рівні зосередженості. Вчителі можуть пропонувати різні темпи та методи навчання для відповіді на ці різниці.<br />
Заняття можуть бути організовані таким чином, щоб учні могли працювати індивідуально, у парах або в невеликих групах, залежно від їхніх потреб та завдань.<br />
На рівні результату (продукту) навчання однієї дитини:<br />
Учні можуть досягати різних результатів навчання залежно від їхніх індивідуальних здібностей та зусиль.<br />
Варіюватимуться рівні досягнень учнів у конкретних аспектах мови (наприклад, граматика, лексика, навички аудіювання, говоріння тощо) відповідно до їхньої уваги, практики та іншіх факторів.<br />
Ці зміни сприяють індивідуалізації навчання та дозволяють кожному учневі розвиватися відповідно до його унікальних потреб та здібностей.<br />
Практика диференційованого навчання полягає в адаптації змісту, процесу та результату навчання для врахування індивідуальних потреб, інтересів та здібностей кожного учня. Ось які зміни можуть відбутися на кожному рівні:</p>
<p>На рівні змісту:<br />
Зміст навчального матеріалу може бути адаптований залежно від потреб і рівня знань кожного учня. Наприклад, для учнів з різними рівнями вмінь можуть бути запропоновані різні рівні складності завдань або різні теми для вивчення.<br />
Можуть використовуватися різні джерела і матеріали, такі як текстові матеріали, відео, аудіозаписи, інтерактивні вправи тощо, щоб відповідати різним стилям навчання.<br />
На рівні процесу:<br />
Учні можуть мати різні швидкості вивчення та рівні зосередженості. Вчителі можуть пропонувати різні темпи та методи навчання для відповіді на ці різниці.<br />
Заняття можуть бути організовані таким чином, щоб учні могли працювати індивідуально, у парах або в невеликих групах, залежно від їхніх потреб та завдань.<br />
На рівні результату (продукту) навчання однієї дитини:<br />
Учні можуть досягати різних результатів навчання залежно від їхніх індивідуальних здібностей та зусиль.<br />
Варіюватимуться рівні досягнень учнів у конкретних аспектах мови (наприклад, граматика, лексика, навички аудіювання, говоріння тощо) відповідно до їхньої уваги, практики та іншіх факторів.<br />
Ці зміни сприяють індивідуалізації навчання та дозволяють кожному учневі розвиватися відповідно до його унікальних потреб та здібностей.</p>08.02.2024 о 14:27 #6453
Олійник АлінаУчасникДиференційоване навчання – це технологія навчання, яка ставить собі за мету створення оптимальних умов для виявлення задатків, розвитку інтересів і здібностей учнів. В моєму випадку організація даного підходу до навчання полягає в розподілі учнів на дві групи: які засвоїли і не засвоїли матеріал, застосувавши для цього таку форму контролю, як складання підсумкового нормативу. Тому подальша форма роботи з обома групами буде відрізнятися. Засвоїли матеріал отримають додатковий для поглиблення і розширення вже наявних знань, а не засвоїли – завдання щодо коригування вивченого.
09.02.2024 о 18:02 #6667Єдиної методики диференційованого навчання немає. Проте до початку роботи потрібно чітко усвідомлювати кінцеву мету, а також визначити, що потрібно для її досягнення.
ІНДИКАТОРИ ЯКОСТІ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОГО НАВЧАННЯ
Їх 5, і вони визначають ефективність диференційованого навчання.Вчителі. Формат навчання багато в чому збігається з традиційним. Проте є й низка особливостей. Найперше – те, що вчителі мають розуміти, у який спосіб навчається кожен з учнів. Друге – бажання забезпечувати навчання високої якості. Педагог також має прагнути постійно зростати та розвиватися. Причому недостатньо розуміти лише слабкі сторони учнів та те, що їм погано вдається. Педагог має орієнтуватися і спиратися на сильні сторони та компетентності школярів.
Зміст. Він пов’язаний зі стандартом та програмою навчання. Диференційоване навчання якраз спрямоване на те, щоби якомога більше учнів опанували ці навчальні програми. Тобто воно, з одного боку, спирається на державні вимоги, а з іншого – на зацікавлення та здібності учнів.
Учні. Їхні потреби – у центрі уваги диференційованого навчання. Тож коли постає вибір між стандартними вимогами та учнями, діти – у пріоритеті. Це має спонукати вчителів змінювати практику проведення уроків та відмовитися від зосередженості на змісті. Натомість будувати викладання навколо результатів навчання конкретної дитини, її знань, умінь і навичок. Власне, це називається особистісно орієнтованим підходом.
Навчання (як процес). Стосується набору методів і прийомів, інструментарію та засобів, що вчителі використовують на уроках.
Оцінювання. Ефективність навчання визначається через регулярний моніторинг прогресу учнів, а також зворотний зв’язок і взаємодією між учителями та учнями. Оцінювання – це не просто виставлення оцінок за виконання завдань, а набагато ширше поняття. Дитина не може отримати погану оцінку за те, що чогось не знає. Невиконання завдання – це сигнал педагогу про те, що вона потребує підтримки. Тож на перший план виходить формувальне оцінювання.11.02.2024 о 08:55 #6735
Головко Ольга ВасилівнаУчасникДиференціація – це гнучкий спосіб коригувати методи навчання з урахуванням освітніх потреб, компетентностей та можливостей кожної дитини. Традиційний шкільний підхід базується на тому, що весь клас отримує одне завдання. Натомість диференціація означає, що вчитель бере до уваги особливості кожного учня
-
АвторЗаписи
- Вибачте , ви повинні увійти в систему , щоб відповісти в темі .