-
АвторЗаписи
-
08.11.2024 о 23:00 #17494
Лариса КрохмалюкУчасник1. Перевіряйте джерела інформації
Завжди звертайте увагу на джерело новини. Надійні медіа мають чітко вказаних авторів, посилання на офіційні джерела та підтверджені факти. Якщо новина надходить із невідомого або маловідомого ресурсу, це може бути сигналом про фейк. Перевіряйте інформацію в декількох незалежних джерелах для підтвердження її правдивості.2. Будьте критичними до емоційних заголовків і сенсацій
Фейки та «джинса» часто використовують емоційні заголовки, щоб привернути увагу і викликати сильні реакції — обурення, страх або радість. Якщо заголовок виглядає занадто сенсаційним або провокативним, варто перевірити саму новину та її контекст. Сенсаційність не завжди означає правдивість.3. Перевіряйте наявність фактів і експертних думок
Справжня новина повинна містити конкретні факти, цифри, посилання на дослідження або коментарі експертів. Якщо в тексті немає чітких фактів, лише загальні фрази або оціночні судження, це може бути ознакою маніпуляції. Звертайте увагу на те, чи вказані джерела експертних думок та чи дійсно ці люди є фахівцями у своїй галузі.09.11.2024 о 22:13 #17498
Люда МищенкоУчасник<p>Перевіряти факти</p>
<p>Критично оцінювати ситуацію</p>10.11.2024 о 03:50 #17502
Глущенко Світлана ІванівнаУчасникЩоб уникнути потрапляння під вплив фейкових новин або «джинси» (прихованої реклами чи пропаганди), можна скористатися наступними порадами:
1. Критично аналізуйте джерела: Завжди перевіряйте, звідки походить інформація. Надійні джерела, як правило, мають репутацію, надають конкретні факти, статистику та посилання на первинні джерела. Будьте обережні з маловідомими сайтами чи джерелами, що надмірно використовують емоційну мову або сенсаційні заголовки.
2. Оцінюйте стиль і формат подання: «Джинса» часто має прихований рекламний характер або виділяється надмірно позитивними відгуками, просуваючи певний бренд, компанію чи політичну силу. Звертайте увагу на мову повідомлень — емоційно забарвлений текст, суб’єктивні оцінки й велика кількість позитивних чи негативних слів можуть вказувати на спробу маніпуляції.
3. Перевіряйте факти й шукайте альтернативні джерела: Якщо новина викликає сумнів, знайдіть підтвердження в інших джерелах, бажано незалежних і відомих своєю достовірністю. Це допоможе переконатися в правдивості повідомлення та уникнути емоційної маніпуляції, характерної для фейкових новин і прихованої реклами.
22.11.2024 о 02:06 #18256Поради:
1.Перевіряйте джерело
2.Шукайте підтвердження
3.Аналізуйте почуття27.11.2024 о 23:04 #18529
Борозенець Вікторія ЮріївнаУчасник1. Звертати увагу на вміст заголовків.
2. Звертати увагу на емоційність подачі інформації.
3. Дивитися на URL-адресу.
4. Стримано та критично ставитись до опублікованої інформації.
5. Знайти першоджерело інформації.
6. Перевіряти повідомлення та заклики, які поширюються від імені влади на офіційних сторінках державних інституцій.
7. Обмежити кількість каналів, з яких отримується інформація.29.11.2024 о 11:52 #18600
Дунаєва Ольга ІгорівнаУчасник- Перевіряйте джерела інформації: надійні джерела зазвичай мають чітко вказаного автора, перевірені факти та контакти редакції. Якщо джерело невідоме або сумнівне, перевірте інформацію на інших авторитетних ресурсах.
- Аналізуйте стиль і зміст: фейкові новини часто використовують емоційно забарвлені слова, перебільшення, сенсаційні заголовки чи шокуючий контент. Якщо текст виглядає надто емоційним або викликає підозри, поставтеся до нього критично.
- Використовуйте фактчекінгові сервіси. Перед тим як повірити чи поділитися інформацією, перевірте її за допомогою незалежних фактчекінгових платформ, таких як StopFake, VoxCheck або подібних. Вони допомагають виявити неправдиві дані та маніпуляції.
29.11.2024 о 19:00 #18611
Дунаєва Ольга ІгорівнаУчасник1) Читайте перевірені джерела
2) Перевіряйте авторство, дату, прізвища експертів, кількісну інформаці, посилання тощо
3) Перевіряй заголовок і наявність в тексті емоційно-забарвлених слів, стереотипних ярликів.11.12.2024 о 14:09 #18857
Киян Юлія АндріївнаУчасник1. Слід звертати на заголовки. Якщо вони містять кілька окликів поспіль, кольорові позначення чи штампи типу: «100% інфа», «терміновий репост» тощо, то це все ознаки фейкових новин.
2. Треба подивитися на URL-адресу й обов’язково перевірити назву ЗМІ. Для розкрутки чуток або фейків часто створюють копії відомих сторінок або сайтів.12.12.2024 о 16:19 #18915
Вербовий Андрій ВікторовичУчасникПоради для розміщення результатів вашої роботи на форумі та попередження поширення фейків:
Ось варіанти дописів, які ви можете розмістити на форумі, додавши свої результати дослідження:Вариант 1: Лаконічний і інформативний
Як не потрапити на гачок фейків?Провела дослідження серед учнів 9 класу щодо їхньої обізнаності в питаннях інформаційної безпеки. Результати показали, що більшість дітей мають загальне уявлення про основні загрози, але потребують додаткової інформації про те, як відрізнити правду від брехні в Інтернеті.
Мої поради:
Перевіряйте джерело інформації: Чи є це авторитетним виданням? Чи є у автора репутація?
Шукайте підтвердження в інших джерелах: Не довіряйте одній-єдиній статті, порівняйте інформацію з різних сайтів.
Будьте критичні: Чи логічна ця інформація? Чи немає в ній протиріч?17.12.2024 о 17:36 #19103
Ринсевич КатеринаУчасник1) перевіряти інформацію у декількох джерелах
2)ставити під сумнів інформацію з сумнівним підписом
3)стерегтися емоційних судень19.12.2024 о 20:16 #19212
Гусєва Тетяна ВолодимирівнаУчасник1)Будьте критичними до інформації, яку ви отримуєте.
2)Перевіряйте інформацію в різних джерелах.
3)Будьте свідомими своїх емоцій.27.12.2024 о 09:30 #19322
Рябець Наталія АнатоліївнаУчасникПравила
!Учні повинні бути обізнані у своїх діях і саме які зних є злочином та тягнуть за собою відповідальність
!Вміти перевіряти інформацію , користуватися лише перевіреними джерелами
!Вміти відрізнити фейк від правдивої інформації27.12.2024 о 23:32 #19371
Курик Катерина ВасилівнаУчасникЩоб запобігти злочинів в цифровому суспільстві на мій погляд необхідно:
* аналізувати отриману інформацію через різні джерела;
* не спокушатися привабливим заголовкам поданої інформації;
* бути свідомим та критичним, до отриманої інформації,щодо подальшого її розповсюдження30.12.2024 о 09:54 #19392
Підкидач Сергій КириловичУчасникОнлайн-злочини в цифровому суспільстві — це злочинні дії, що здійснюються через Інтернет, з використанням цифрових технологій. Вони можуть мати різні форми, від шахрайства до кіберзлочинності, і зазвичай завдають значної шкоди як окремим особам, так і суспільству в цілому. Ось основні види онлайн-злочинів і методи їх запобігання:
1. Кібершахрайство
Опис: Шахрайські дії, що здійснюються через Інтернет, наприклад, фішинг (крадіжка особистих даних через підроблені веб-сайти чи електронні листи), створення фальшивих інтернет-магазинів, продаж неіснуючих товарів.
Запобігання:
Не переходити за сумнівними посиланнями та не відкривати підозрілі листи.
Використовувати двофакторну автентифікацію для важливих акаунтів.
Перевіряти надійність інтернет-магазинів і продавців, читати відгуки.
2. Кібербулінг
Опис: Переслідування, образи, цькування або психологічне насильство через Інтернет, в соціальних мережах, на форумах чи в чатах.
Запобігання:
Освітні програми для дітей і підлітків щодо безпечної поведінки в Інтернеті.
Використання налаштувань конфіденційності в соцмережах, щоб обмежити доступ до особистої інформації.
Залучення соціальних служб або психологів для підтримки жертв кібербулінгу.
3. Крадіжка особистих даних (крадіжка ідентичності)
Опис: Неправомірне використання особистої інформації (паспорти, номери кредитних карток, паролі) з метою шахрайства або інших злочинів.
Запобігання:
Використовувати складні та унікальні паролі для кожного акаунту.
Регулярно перевіряти фінансові транзакції та кредитну історію.
Не розголошувати особисті дані в Інтернеті.
4. Рансомware (шкідливе програмне забезпечення для вимагання викупу)
Опис: Віруси або програми, що блокують доступ до файлів або комп’ютерної системи, і вимагають викуп за їх розблокування.
Запобігання:
Регулярне створення резервних копій важливих файлів.
Використання антивірусного програмного забезпечення та фаєрволів для захисту від шкідливих програм.
Не відкривати підозрілі вкладення або посилання.
5. Діти та підлітки як жертви або правопорушники в Інтернеті
Опис: Діти можуть стати жертвами онлайн-злочинців, таких як сексуальні домагання, експлуатація або кібербулінг. Також вони можуть бути втягнуті у незаконну діяльність (наприклад, онлайн-наркоторгівля або хакерство).
Запобігання:
Використання програм батьківського контролю для моніторингу діяльності дітей в Інтернеті.
Проведення регулярних бесід з дітьми щодо безпеки в Інтернеті.
Навчання дітей правильно реагувати на підозрілі ситуації в Інтернеті та звертатися за допомогою.
6. Інтернет-маніпуляції та пропаганда
Опис: Використання Інтернету для поширення дезінформації, маніпуляцій громадською думкою, пропаганди насильства, тероризму або екстремізму.
Запобігання:
Освіта користувачів щодо перевірки джерел інформації та критичного мислення.
Моніторинг соціальних медіа і блокування контенту, що містить дезінформацію або екстремістські заклики.
Співпраця урядів, технологічних компаній і громадян для боротьби з маніпуляціями в Інтернеті.
7. Незаконний контент
Опис: Поширення та доступ до порнографії, насильницьких матеріалів або іншого забороненого контенту.
Запобігання:
Використання фільтрів та програм для блокування небажаного контенту.
Створення законодавчих ініціатив для боротьби з поширенням незаконних матеріалів в Інтернеті.
Розвиток обізнаності серед батьків і вчителів щодо захисту дітей від шкідливого контенту.
8. Хакерські атаки та вторгнення
Опис: Неавторизований доступ до комп’ютерних систем, крадіжка або знищення даних, атаки на інфраструктуру.
Запобігання:
Використання шифрування для захисту чутливих даних.
Регулярне оновлення програмного забезпечення для усунення вразливостей.
Підвищення рівня безпеки в організаціях за допомогою фахівців з кібербезпеки.
9. Загроза для підприємств та державних установ
Опис: Цифрові атаки на організації з метою викрадення даних, фінансових ресурсів або пошкодження репутації.
Запобігання:
Використання комплексних заходів з кібербезпеки на рівні організації (антивірусні системи, системи виявлення вторгнень).
Розробка стратегій для відновлення після кібератак та навчання персоналу правильним заходам безпеки.
Регулярне тестування на вразливості та моніторинг систем.
Загальні рекомендації для запобігання онлайн-злочинам:
Навчання та обізнаність: Постійне інформування користувачів (дітей, підлітків, дорослих) про можливі загрози і безпечну поведінку в Інтернеті.
Співпраця з правоохоронними органами: Своєчасне реагування на злочини та звернення до органів правопорядку в разі виявлення незаконної діяльності.
Використання технологій для захисту: Використання антивірусів, фаєрволів, програм батьківського контролю та шифрування даних.
Злочини в цифровому просторі зростають, тому важливо не тільки використовувати технології для захисту, а й дбати про розвиток культури цифрової безпеки в суспільстві.05.01.2025 о 11:45 #19441
Деревянко Світлана ІванівнаУчасникУникати публікацій різноманітних «листів від… « (робітників, шахтарів, працівників медичної галузі) і ігнорувати їх, адже це фейки. не заертати увагу на ботів-коментаторів
-
АвторЗаписи
- Вибачте , ви повинні увійти в систему , щоб відповісти в темі .